سرخط خبرها

در مونیخ همه راه‌ها به نویر می‌رسد

  • کد خبر: ۱۷۰۶۸۹
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
در مونیخ همه راه‌ها به نویر می‌رسد
سرنوشت بایرن در دست باند دروازه‌بان ملی‌پوش افتاده است.

فصل همراه با افول بایرن‌مونیخ اگرچه با قهرمانی دراماتیک در آخرین دقیقه از آخرین مسابقه فصل مقابل کلن به پایان رسید، حاشیه‌های جنجالی آن به این زودی‌ها از خاطر هواداران پاک نخواهد شد. خروج ناگلزمن از دید هواداران یک تصمیم ناگهانی و نادرست بود و درنهایت به ازدست‌رفتن میز مدیریتی الیور کان در باشگاه منجر شد. ازجمله حاشیه‌های فصل گذشته بایرن‌مونیخ، ماجرای مصدومیت نویر و مصاحبه‌های جنجالی او علیه ناگلزمن و مسئولان باشگاه بود.

دروازه‌بان ملی‌پوش که در هر یازده قهرمانی پیاپی بایرن‌مونیخ در لیگ حضور داشته است، با وجود هشدار‌های فراوان مسئولان باشگاه درحال اسکی‌کردن در تعطیلات زمستانی مصدوم شد. نویر ادامه فصل را از دست داد و در غیاب او زومر نتوانست چنان که باید از دروازه باواریایی‌ها دفاع کند. حالا بیلد گزارش داده است اختلاف ناگلزمن با تونی تاپالوویچ، مربی دروازه‌بان‌های بایرن‌مونیخ که رابطه نزدیکی با نویر داشت، از عوامل اصلی اخراج سرمربی سابق بایرنی‌ها بوده است و حالا با خروج او، بار دیگر نویر در رختکن باواریایی‌ها به قدرت برمی‌گردد؛ اتفاقی که به‌معنی خروج احتمالی زومر از ترکیب تیم خواهد بود.

آغاز جنگ ناگلزمان با گروه دروازه‌بانان

پیش از این رابطه مستحکمی بین مانوئل نویر، سون اولریش، دروازه‌بان ذخیره سی‌وچهارساله و تاپالوویچ، مربی دروازه‌بان‌های سابق بایرن وجود داشت. تاپالوویچ از معدود بازماندگان کادر هانسی‌فلیک در بایرن‌مونیخ بود که زمستان گذشته با تصمیم ناگلزمن از تیم اخراج شد. تاپالوویچ نقشی عمده در پیشرفت نویر ایفا کرده بود و به نقل از رسانه‌های آلمانی، به‌دلیل انتقال پیام‌های خصوصی تیم مربیان بایرن به بازیکنان باسابقه، مانند نویر مورد غضب ناگلزمن قرار گرفت. نویر بلافاصله بعد از اخراج او به‌تندی از تصمیم کادر مدیریتی بایرن‌مونیخ انتقاد کرد و آن را احمقانه‌ترین تصمیمی دانست که در دوران حرفه‌ای‌اش مشاهده کرده است.

زومر و نوبل، قربانیان بازگشت نویر

لغزش‌های مقطعی ناگلزمن باعث شد بهار امسال و در تعطیلات ملی پیش از مسابقه حساس مقابل دورتموند، مسئولان بایرن تصمیم به اخراج او بگیرند. خروج ناگلزمن باعث شد رسانه‌ها احتمال بازگشت تاپالوویچ را غیرممکن ندانند. موضوع دیگر روند بهبود مانوئل نویر و لغزش‌های پیاپی زومر در هفته‌های پایانی بود.

دروازه‌بان سابق گلادباخ زمستان گذشته با قراردادی دوونیم‌ساله به‌ارزش ۹ میلیون یورو به بایرن‌مونیخ پیوست، اما به‌ویژه در هفته‌های پایانی نتوانست انتظارات را برآورده کند. حالا باتوجه‌به بازگشت نویر، فروش زومر در تابستان آینده با قیمتی حدود مبلغی که برای خریدش صرف شده بود، کاملا محتمل است. زومر می‌داند حضورنداشتن در ترکیب اصلی تیمش در فصل آینده می‌تواند به‌معنای ازدست‌دادن جام‌ملت‌های اروپا باشد. به‌نظر می‌رسد با بازگشت نویر، خروج الکساندر نوبل که فصل گذشته به‌شکل قرضی در موناکو حضور داشت هم از بایرن‌مونیخ قطعی باشد.

شکل‌گیری دوباره مثلث قدرت

مثلث اولریش، تاپالوویچ و نویر، فقط شش ماه بعد از اخراج غیرمنتظره مربی دروازه‌بان‌های بایرن، بار دیگر به عرصه قدرت برمی‌گردد. بعد از اخراج تاپالوویچ، نویر نه‌فقط با ناگلزمن که با کل تیم مدیریتی درافتاد و برای گفتگو پیش حسن صالی‌حمیدزیچ رفت. او با وجود مصدومیت شدید، همه فصل کنار تیم حضور داشت و با هم‌تیمی‌هایش گفتگو می‌کرد. حالا درحالی‌که هنوز یک ماه هم از انتهای فصل نگذشته، ناگلزمن، کان و صالی‌حمیدزیچ در باشگاه نقشی ندارند و به‌گزارش بیلد، تاپالوویچ به‌زودی به باشگاه برمی‌گردد؛ شاید برای اینکه مربی اختصاصی نویر باشد.

این مثلث نقشی اساسی در اخراج ناگهانی سرمربی بایرن داشت و حالا بار دیگر قدرتش را بازخواهد یافت. هربرت هاینر، رئیس باشگاه بایرن، از احتمال بازگشت تاپالوویچ می‌گوید و توماس توخل از جایگاه نویر در تیم و نقش او در انگیزش بازیکنان و شکل‌دهی به خط دفاعی آگاه است. سپ مایر، اسطوره هفتادونه‌ساله باشگاه بایرن، با اشتباه خواندن اخراج مربی دروازه‌بان‌ها گفته بود: هیچ‌کس مانند او نویر را نمی‌شناسد و بازگشت او بهترین تصمیم ممکن برای بایرن خواهد بود. باید دید با خروج زومر و نوبل سرنوشت بایرن‌مونیخ و مانوئل نویر در فصل منتهی به میزبانی آلمان از جام‌ملت‌های اروپا چگونه خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->